Archiwum 24 marca 2018


mar 24 2018 Jak uruchomić tempomat?
Komentarze: 0

Uruchamianie tempomatu

Aby zadać wymaganą prędkość należy ówcześnie rozpędzić auto, a następnie skorzystać z manetki (najczęściej jest to dodatkowe skrzydło montowane przy kierownicy) i ustawić pracę tempomatu w opcji ON. 

W tym momencie tempomat zapamięta daną prędkość i będzie tak sterował przepustnicą gazu, by auto poruszało się stale z taką prędkością. Bez względu na warunki. 

Dezaktywacja tempomatu 

W autach z manualną skrzynią biegów dezaktyawcja polega na wciśnięciu pedału gazu lub sprzęgła. Można też rozłączyć tempomat manualnie na manetce. Jeśli mamy auto z automatyczną skrzynią biegów, to wystarczy wciśnięcie hamulca (delikatnie! bez wciskania do dechy). 

mar 24 2018 Tempomat uniwersalny
Komentarze: 0

Czym jest tempomat? 

Tempomat to niewielkie urządzenie, które korzystając z sygnałów wejściowych auta, steruje pracą przepustnicy gazu, co w efekcie ma na celu utrzymanie stałej prędkości pojazdu. Prędkość tę ustalamy sami za pomocą manetki lub innego urządzenia do sterowania tempomatem. 

W skrócie: tempomat ma za zadanie utrzymywać stałą prędkość pojazdu na trasie. 

Co to jest tempomat uniwersalny? 

Tempomatem uniwersalnym nazywamy urządzenie, które potrafi się zaadaptować do niemal każdego modelu samochodu lub innego pojazdu. Tego typu tempomaty posiadają uniwersalny układ, który jest następnie programowany pod konkretne auto, korzystając z wszelkich sygnałów dostarczanych z czujników lub komputera pokładowego. 

Tempomatów uniwersalnych na rynku jest niewiele. Jedyną rozsądną propozycją jest tempomat LiteOn, który jest dystrybuowany przez tempomaty.pl. Zestaw jest dobierany pod konkretny model auta, dlatego jego cena różni się nieco w zależności od samochodu. 

Jak działa tempomat uniwersalny?

Zupełnie tak samo jak stanadardowy tempomat. Jego mechanizm działania jest identyczny. Dzieje się tak dlatego, że tempomat jest programowany pod konkretny model auta. Tempomat otrzymując dane na temat aktualnej prędkości jest w stanie efektywnie sterować przepustnicą, aby utrzymywać stałą prędkość pojazdu.